شبکه مروجین فناوری‌های راهبردی در کشور راه‌اندازی می‌شود
دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم گفت: شبکه مروجین فناوری‌های راهبردی در کشور راه‌اندازی می‌شود.
محمود نیکو در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص پویش و نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم گفت: بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی را در علم و فناوری به‌خصوص در حوزه نانو، زیست‌فناوری و فناوری‌های راهبردی داشته‌ایم. با این حال در ترویج علم این فناوری‌‌ها و دستاوردهای ناشی از آنها ابتکاری زیادی صورت نگرفته است.
وی افزود: بررسی‌های مؤسسه خانه فرهیختگان علم و فرهنگ نشان می‌دهد که یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان بازاری برای محصولات آنها وجود ندارد. از آنجایی که مردم فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را نمی‌شناسند، بنابراین محصولات آنها را نمی‌خرند.
دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم اذعان کرد: مؤسسه خانه فرهیختگان علم و فرهنگ با همکاری وزارت علوم از چند سال قبل در مبحث ترویج علم فعالیت می‌کند. این امر نه‌تنها به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند بلکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ می‌کشد.
نیکو ادامه داد: نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم با هدف معرفی فناوری‌های شرکت‌ دانش‌بنیان، کمک به بازاریابی محصولات آنها و ترویج علم میان مردم برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: دبیرخانه پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم در نظر دارد از طریق همکاری با وزارتخانه‌های مختلف کشور مجموعه‌ای از رویدادهای ملی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را برای تحقق این امر برگزار کند.
دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم اذعان کرد: نخستین گام پوسش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم برگزاری نمایشگاهی در شهریور ماه در یکی از فعال‌ترین گذرگاه‌های کشوری در بلوار کشاورز تهران است که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار و وزارت ورزش و جوانان صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: محصولات مورد استفاده مردم از شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم عرضه می‌شود. فراخوانی برای محصولات در چهار حوزه زیست‌فناوری، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و گیاهان دارویی به پارک‌های علم و فناوری و وزارتخانه‌های مختلف ارسال شده است.
نیکو افزود: شرکت‌های حوزه زیست‌فناوری در این نمایشگاه حضور دارند؛ چراکه تعداد زیادی بیمارستان و آزمایشگاه در این گذرگاه وجود دارد. دبیرخانه پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم در نظر دارد بعد از برگزاری این نمایشگاه، شبکه مروجین فناوری‌های راهبردی در کشور راه‌اندازی کند.
دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم اظهار کرد: این شبکه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ورزش و جوانان، راه‌اندازی خواهد شد. شبکه مروجین فناوری‌های راهبری در هر منطقه براساس آمایش منطقه‌ای کانون‌هایی را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: کار این شبکه ایجاد ارتباط مؤثر میان فعالان حوزه مربوطه برای تشکیل استارت‌آپ و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است. ایجاد شبکه‌سازی میان نهادهای علمی، اجتماعی و اقتصادی از برنامه‌های اصلی دبیرخانه پویش ملی فناوری‌های دانش‌بنیان و مردم است

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست